21 Ağustos 2019 Çarşamba

Yediveren güller gibi...






Bugün annemle, bayram için gittiğimiz, çiftliğimizdeki artık geçmiş, tohuma kaçan gülleri budadık.
Annem bahçe ve çiçekten çok iyi anlar... Ben budama işinde ona yardım ettim... Gülleri geçmiş bütün dalları budadık...
Anneme bu işi neden yaptığımızı sorduğumda annem şöyle dedi: “Bu gül yediveren, eğer bu geçmiş güller üzerinde kalırsa o, ‘Ben artık yaşlandım tohuma kaçtım yeni gül veremem’ diye düşünür, ama o tohuma kaçan kısımlar kesilirse gül yenilenir ve yeni goncalar verip onları açar...”
Ben daha önce bu yenileme işlemleriyle ilgili bitkiler hakkında benzer şeyler okumuştum, hatta yaşayan çiçeklerin yanında kuruyanlar varsa onları kesin diyor birçok kaynak, kuruyan bitkiler gibi zannedermiş kendisini diğer birkiler de ve kurumaya başlarlarmış...
Annemin güller hakkında söyledikleri bana insanları düşündürdü... Aslında insanlar da çok farklı değil...
Çok uzun ömür süren Japonlar hakkında yapılan araştırmalarda, hala çalışan ve üreten, hobilere sahip, sağlıklı beslenen ve yaşayan Japonların uzun ve güzel bir ömür sürdürdüklerini tespit etmişler...
Yani işin özü, insanlar çalışmaya, üretmeye devam ettikçe, ‘ben yaşlandım benden geçti’ gibi düşünmedikçe, hala güzelliklerle yaşamaya niyet koyup dünyaya faydalı olarak, katkıda bulunarak iyiliklerle yaşadıkça bizim yediveren güller gibi, sağlıklı bir şekilde, her yaşta güzellikler açmaya devam edeceklerdir...

Sevgiyle,
İpek Cihan Bilgin




İpek Cihan Bilgin’in web sitesi:

http://icbakademi.com/




Blogtaki tüm yazıların yayın hakları saklıdır

(c) copyright İpek Cihan Bilg


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder