16 Ağustos 2021 Pazartesi

Mutlu olmak için ne çok sebebimiz var aslında...


Barbara Ann Kipper’in “14000 Things To Be Happy About” (Mutlu Olmak için 14000 Sebep) kitabını yıllar evvel almıştım…

Ben kendimi mutsuz hissettiğim zamanlar bir mutluluk listesi hazırlardım kendime… Bunu neredeyse ergenlik çağlarımdan beri yapardım. Beni mutlu eden şeyleri ya da gitmeyi sevdiğim yerleri listelerdim… Mutsuzluğun içinde bunları hatırlamak bana bir farkındalık yaratır ve oradan çıkmamı sağlardı…
İnsanın mutsuz olması çok insanca zaman zaman, ama orada öylece durmaya gerek yok bence, kim mutsuz kalmak ister ki… Sebeplerini bulmak ve o mutsuzluktan aydınlığa, feraha çıkmayı seçmek önemli olan… Sonrası geliyor zaten insan yolunu buluyor, çözümlere de ulaşıyor…
Benim listemde gökyüzü, deniz, çilekli dondurma, müzik, çiçekler, ağaçlar, park, deniz kenarı gibi şeyler olurdu… Tabi daha bir sürü şey var ama bunlar örnek…
Sonra bir gün bir baktım ve gördüm ki bir yazar benim yaptığım şeyi yapıyormuş… Barbara Ann Kipper… Ve yıllarca yazdığı kelimeleri bir kitapta toplamış… Kitapta onu mutlu eden 14000 şey var…
Kitapla karşılaşınca bile içimi neşe kaplamıştı çok iyi hatırlıyorum ve almıştım kitabı…
Başucumda durur yıllardır…
Bugün sizlere bahsetmek istedim bundan… Hayatta o kadar çok şey yaşanıyor ki, pek çok olumsuzluğa tanık olabiliyoruz… Bazen üst üste gelebiliyor… Zaten hala pandemiden de çıkamadık (çıkacağız ama)… Hala bir mücadele veriliyor…
İşte hayatta karşılaştığımız mutsuzluklara rağmen, mutlu olmayı, iyi hissetmeyi seçmek en doğrusu, buna herkesin ihtiyacı var zaten…
O yüzden iyi şeyleri duymak, hayatımızdaki iyi şeyleri, mutlu eden öğeleri hatırlamak, bunun farkındalığı çok değerli…

Yaşamda bizi mutlu eden ama bazen kanıksadığımız, fark etmediğimiz anlamlı ve güzel belki binlerce şey var…

Bunları yazıp listelediğimizde, yazmasak bile durup şöyle bir düşündüğümüzde, göreceğiz ki onları hatırlamak, fark etmek bile bize bir aydınlık, mutluluk katıyor…

Haydi hep birlikte bir durup hatırlayalım hayatımızdaki mutlulukları…
Bakın göreceksiniz ne kadar iyi gelecek…

Sevgiyle,
İpek Cihan Bilgin




İpek Cihan Bilgin’in web sitesi:


http://www.duygusalarinma.com
http://icbakademi.com/


Blogtaki tüm yazıların yayın hakları saklıdır


(c) copyright İpek Cihan Bilgin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder