10 Ağustos 2021 Salı

Hayatta hangisi önemli? Çocuğunuzun varlığı mı, okul veya sınav notları mı?



Aslında bu yazıyı geçen hafta yazmayı planlamıştım ama araya üzücü bir şekilde güney sahillerimizdeki yangın konuları girince çevre ile ilgili yazımı sizlerle paylaşmıştım…

Bugünkü yazımı özellikle tüm ebeveyn arkadaşlar için yazmak istiyorum…

Beni birkaç ay önce bir gün bir anne aradı. Sizlere daha önce bir yazımda da kısaca bahsetmiştim… Bu anne, bir ay önce, genç bir yaştaki tek çocuğunu kaybetmiş… Çocuğu bir hastalıktan vefat etmiş…

Ben o annenin acısını neredeyse tüm hücrelerimde hissettim. Eminim yaşaması daha farklıdır, kimseye Allah yaşatmasın dilerim… Öyle bir acı yani… Ona söyleyecek kelimeler zor buldum… Teselli etmesi gerçekten çok zor bir durum.

Bana ölüm ve kayıp yaşamış pek çok kişi çalışmaya geldi bugüne dek… Çocuğunu kaybetmiş olanlar da… Yas için, o acıyı hafifletecek çalışmalar yaptık… İşe de yaradı… Yarar da her zaman…

Ama bu annenin farkı acısı çok yeni olanlardan olmasıydı… Öyle durumda o kişiyi öncelikle sadece anlayabilir, tüm şefkatinizle yanında olduğunuzu, onu anladığınızı hissettirirsiniz… Paylaşmak, konuşmak kişiye iyi gelir…

Bu yas konusuna daha fazla girmeyeceğim… Ama size söylemek istediklerimle bağlantılı bu konu…

Geçtiğimiz haftalarda üniversite sınavlarının sonuçları geldi biliyorsunuz. Çevremde üniversiteye hazırlanan çocukları olan kişiler, dostlar var.

Çocukların kimisi iyi puanlar tutturmuş, kimisi tutturamamış…

Sevgili arkadaşlar, belki sizlerden de bu durumda olan aileler vardır, çocukları sınava girmiş olanlarınız vardır diye sizlere de fikirlerimi söylemek istedim.

Bakın ülkemizde geçtiğimiz hafta çok acı orman yangınları yaşandı, pek çok köy, ev yandı… İnsanları kaybettik, hayvanlar öldü… Pek çok can zarar gördü… O paniği yaşayan insanların, evlerini eşyalarını, hayvanlarını kaybeden insanların hayatları değişti bir günde belki de…

Bizler de çeşitli şekillerde tanık olduk o olaylara… Yangın nedeniyle evlerini boşaltıp günlerce sahilde yatan aile dostlarım var benim…

Şimdi o olayları düşününce, ya da çocuğunu kaybetmiş o annenin acısını görünce, insan üniversite sınavından düşük puan olan çocuğuna bakıp “İyi ki hayatta, sağlıklı, çok şükür yanımda.” demez mi… Bence der…

Demeli de… Çünkü sınavlar tekrarlanır, yeniden girilir, bugün olmazsa diğerinde kazanılabilir. Ama giden hayatlar geri gelmez…

Benim çalışmalarıma gelen ünlü bir mimar, üniversite sınavına 5 kez girmiş ve en son 5.de kazanmış… Sonra da çok iyi bir mimar olmuş…

Yani hayat insana tekrar tekrar fırsatlar da veriyor… Sınavlar, dediğim gibi, tekrarlanabiliyor.

O nedenle, sizlerden de okuyan çocukları olanlar, üniversite sınavına girmiş olan çocukları olanlar varsa hatırlatmak isterim ki, hayatta en önemlisi o çocukların hayatta ve sağlıklı olması…

Üniversite sınavı ve üniversitelerin ya da okul hayatının çocuğun geleceği için iyi bir hayat kurması için çok önemli olduğunu düşünebilirsiniz. Buna katılırım elbet. Ama yine de diyorum ki her şeyden önemli değil, canından sağlığından, bir damla göz yaşından önemli değil hiçbiri…

Tabiri caizse, estek köstek, ittire kaktıra okuyan ama sonra hayatta çok başarılı olan pek çok insan tanıyorum.

Bir arkadaşım, matematik sınavından kötü not alan 9 yaşındaki çocuğuna örnek olarak kendisinin sınıf arkadaşı olan ünlü bir iş insanını göstermiş üzülmemesi için… Demiş ki “Ben hep 100 alırdım, o 50-60’la geçerdi, ama sonra hayatında ileriki yıllarda çok başarılı oldu.  Üzülme, biraz daha çalışırsın daha iyisini de yapabilirsin…” Çocuğuna bahsettiği o arkadaşı sonrasında bir şirketler grubunun sahibi olmuş…

İnsanların farklı yetenekleri olabilir, zekaları farklı şekilde çalışabilir. Evet okul çok önemli, ama hepimiz biliyoruz ki okul başarısı da hayat başarısına paralel olmayabiliyor…

İşte bugün sizlere bu yazımla, bu anlattıklarımla bir küçük hatırlatma yapmak istedim.

Lütfen okulla ilgili çocuklarınıza gerektiği gibi destek olun ama onları baskıya sokmayın, zorlamayın, ya da okul için üzülmeyin, üzmeyin…

Sınavdan kötü not mu almış, alsın varsın, çalışır gene yapar… Daha iyisini yapar…

Yeter ki sağlığı yerinde olsun… Yanınızda olsun…

Çocuğunuza, çocuklarınıza sarılın… Sonsuz sevginizle sarılın…

Çünkü hayatta en önemlisi onların varlıkları…

 

Sevgiyle,

İpek Cihan Bilgin



İpek Cihan Bilgin’in web sitesi:


http://www.duygusalarinma.com
http://icbakademi.com/


Blogtaki tüm yazıların yayın hakları saklıdır

Foto: https://crello.com/tr/unlimited/stock-photos/320398132/stock-photo-high-angle-view-smiling-mother/


(c) copyright İpek Cihan Bilgin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder